Bij de overdracht van de ene licentie naar de andere licentie in Exact kan het voorkomen dat de bankkoppeling eerst ontkoppeld moet worden in de oude omgeving, voordat de overdracht geaccepteerd kan worden in de nieuwe licentie. Dit geldt alleen voor accountancy-licenties, dus niet bij licenties van de klant zelf.


Je kunt maar 4 administraties per dag overzetten. Je hebt de activatiecode nodig die diegene in de oude omgeving krijgt als deze de administratie overzet.



Exact geeft dan elke dag de melding¨ vandaag lukt de overdracht niet, probeer het morgen nog eens¨.  dan ligt het waarschijnlijk aan de bankkoppeling.


In de oude omgeving check je dus het volgende:

Via [accountancy > algemeen > administraties > overzicht] kun je in de kolom 'bankkkoppeling' zien of deze nog een actieve koppeling heeft.

Via de filter kun je ook enkel administraties tonen met een actieve koppeling.


Als alle 4 de administraties die per dag kunnen worden overgezet, zijn ontkoppeld, dan kun je pas de 4 administraties accepteren in de nieuwe omgeving via ¨mijn Exact Online¨.

Als de 4 administraties zijn geaccepteerd, dan kun je pas de volgende dag weer 4 administraties accepteren.


Het kan ook voorkomen dat de digitale brievenbus niet goed overgezet wordt, dan moet je die opnieuw definieren. De digitale brievenbus staat bij: mijn Exact Online>relatiegegevens>digitale brievenbus


Let op; als beheerder in de OAMKB omgeving moet de administraties scanservice OAMKB geopend zijn, anders lukt het ook niet.


De helpdesk van Exact weet er nauwelijks iets van, dus vraag Pascale hoe dit moet.