Video Uitleg: Connectie met Yuki


Koppelen Yuki - Comandi om dashboards te kunnen maken van een administratie 


Om een connectie te leggen tussen Yuki en Comandi moet het volgende gebeuren:


Nieuw licentie

  • Nadat je bent ingelogd in Comandi met een admin account (applicatiebeheer) klik je bovenin op licenties. 

  • Daarna scroll je naar onder en klik je op ‘+ new’ onderaan de pagina om een nieuwe licentie (of KPI) aan te maken.

  • Je selecteer en vult de volgende velden van boven naar beneden in


Features

  • Bij features selecteer je altijd de ‘Versie: Comandi Starter’:Dit is het kleinste abonnement. Hier alleen de KPI’s die in het standaard template zitten, dus klantspecifieke KPI’s. deze kost rond 3 euro

  • Selecteer hier ook ‘Comandi Growth’ wordt gebruikt als partners van plan zijn om een begroting te maken, hier zit ook de NMBRS koppeling in, kun je zelf klantspecifieke KPI’s aanmaken. deze kost 12,50 €

  • Met ‘Comandi Advanced’ kunnen partners externe koppelingen maken te maken met andere software o.a. met Google Analytics. Ook kunnen diverse scenario’s begroot en vergeleken worden. Deze kost 25 

  • in alle versies kun je ook een benchmark toevoegen, dan kunnen ze zich vergelijken op basis van de benchmark.  vanaf Comandi Growth is dit gratis.


Import instellingen


  • Bij ‘Import instellingen’ wordt de verbinding met Yuki gelegd. Deze vraag je op bij de partner (zie onderaan deze pagina bij *)

    • Bij External connector selecteer je ‘Yuki’.

    • Bij External username zet je de API-code.

    • Bij ‘Externe ID’ het Administratie ID.

    • Ten slotte bij ‘Consolidation names’ de naam van de administratie.


  • Voor alle administraties die je wil consolideren in 1 licentie dient de de API-sleutel van alle administraties in de eerder genoemde drie velden toe voegen. De gegevens moeten in alle 3 de velden in dezelfde volgorde gescheiden zijn met een komma. De eerste External username van een administratie in de rij hoort dus bij de eerste Externe ID  en Consolidation name van dezelfde administratie, de tweede External username bij de tweede Externe ID enz.  
    Hierbij geldt natuurlijk wel dat alle gebruikers die zijn toegevoegd aan de licentie hebben dan inzicht in de gegevens van de administraties.


Administratie instellingen

  • Onder ‘Administratie instellingen’ selecteer je bij ‘Template license’ de juiste template.
    Nu is de keuze ‘OAMKB Klanten Template’ als het om een klantenadministratie gaat of je selecteert ‘OAMKB Partner Template’ als het om een administratie van een partner gaat. binnenkort wordt OAMKB klantentemplate opgedeeld in meerdere templates per sector dus let hier op!
    (de template kan nadat de licentie is opgeslagen niet meer worden gewijzigd, De KPI moet anders opnieuw worden aangemaakt) 

  • Ten slotte vul je onder ‘Contactgegevens’ bij ‘Naam’ nogmaals de naam van de administratie in. Of een andere naam naar keuze als er bijvoorbeeld meerdere administraties in de licentie zijn toegevoegd zoals de naam van de partner.

  • Klik daarna op ‘Save’ of ‘Save and add’ als je nog een licentie wilt aanmaken.



* De API code en administratie ID en de administratie naam vind je door in Yuki: 

  • administratie openen

  • op het huisje links boven in de hoofdbalk klikken

  • op ‘Mijn domein’ klikken

  • in de balk aan de linkerkant op ‘Webservices’ klikken onder de Algemene instellingen.

  • Als er nog geen API-sleutel staat kan je deze toevoegen door bovenin op de + te klikken. Je laat dan alle instellingen ongewijzigd: (Type: Administratie, Administratie: <naam_van_administratie>, Rechten: Alle webservices)