Video Uitleg: Connectie met Yuki


Koppelen Exact - Comandi om dashboards te kunnen maken van een administratie 


Om een connectie te leggen tussen Exact en Comandi moet het volgende gebeuren:


Nieuw licentie

  • Nadat je bent ingelogd in Comandi met een admin account in applicatiebeheer klik je bovenin op licenties. 

  • Daarna scroll je naar onder en klik je op ‘+ new’ onderaan de pagina om een nieuwe licentie (of KPI) aan te maken.

  • Je selecteer en vult de volgende velden van boven naar beneden in.


Features

  • Bij features selecteer je altijd de ‘Versie: Comandi Starter’:Dit is het kleinste abonnement. Hier alleen de KPI’s die in het standaard template zitten, dus klantspecifieke KPI’s. deze kost rond 3.

  • Selecteer hier ook ‘Comandi Growth’ wordt gebruikt als partners van plan zijn om een begroting te maken, hier zit ook de NMBRS koppeling in, kun je zelf klantspecifieke KPI’s aanmaken. deze kost 12,50 

  • Met ‘Comandi Advanced’ kunnen partners externe koppelingen maken te maken met andere software o.a. met Google Analytics. Ook kunnen diverse scenario’s begroot en vergeleken worden. Deze kost 25.

  • in alle versies kun je ook een benchmark toevoegen, dan kunnen ze zich vergelijken op basis van de benchmark. vanaf Comandi Growth is dit gratis.


Import instellingen


Uitleg van Comandi site

  • Bij ‘Import instellingen’ wordt de verbinding met Exact gelegd.

    • Bij External connector selecteer je ‘Exact Online’.

    • Bij External username zet je de username van de partner.

    • Bij ‘Externe ID’ de divisiecode van de administratie (zie onderaan deze pagina bij *).

    • Ten slotte bij ‘Consolidation names’ de corresponderende naam van de administratie.


  • Voor alle administraties die je wil consolideren in 1 licentie moeten de gegevens van de administraties in alle 3 de velden in dezelfde volgorde gescheiden zijn met een komma. De eerste External username van een administratie in de rij hoort dus bij de eerste Externe ID én Consolidation name van dezelfde administratie, de tweede External username bij de tweede Externe ID enz.  
    Hierbij geldt natuurlijk wel dat alle gebruikers die zijn toegevoegd aan de licentie hebben dan inzicht in de gegevens van de administraties.


Administratie instellingen

  • Onder ‘Administratie instellingen’ selecteer je bij ‘Template license’ de juiste template.
    Nu is de keuze ‘OAMKB Klanten Template’ als het om een klantenadministratie gaat of je selecteert ‘OAMKB Partner Template non-Yuki’ als het om een administratie van een partner gaat. binnenkort wordt OAMKB klantentemplate opgedeeld in meerdere templates per sector dus let hier op!
    (de template kan nadat de licentie is opgeslagen niet meer worden gewijzigd, De KPI moet anders opnieuw worden aangemaakt) 

  • Ten slotte vul je onder ‘Contactgegevens’ bij ‘Naam’ nogmaals de naam van de administratie in. Of een andere naam naar keuze als er bijvoorbeeld meerdere administraties in de licentie zijn toegevoegd zoals de naam van de partner.

  • Klik daarna op ‘Save’ of ‘Save and add’ als je nog een licentie wilt aanmaken.



* De divisiecode van een administratie vindt je door: 

  • De administratie te openen.

  • De code aan het eind van de URL te kopiëren.